Modeling - praca, cechy modelki. Agencje modelingu

ModelingModeling to nie jest zawód jak każdy inny, co może potwierdzić większość modelek i fotomodelek. Ich twarze pojawiają się w magazynach na całym świecie, na bilbordach i w telewizji. Są rozpoznawalne, przez jednych cenione przez innych krytykowane. Ale zawsze na świeczniku, z tego też powodu muszą być odporne na krytykę, stres i … no właśnie, sprawdź, czy modeling to odpowiedni zawód dla Ciebie. Jak zaczynały supermodelki, na czym dokładnie polega ta praca i jakie musisz spełnić wymagania, żeby zostać jedną z nich.

Modelki wyznaczają trendy, naśladujemy ich makijaż, chcemy mieć figurę jak modelka, włosy ułożone tak jak jedna z nich i nosić podobne ciuchy. Kiedyś panowała moda na bardzo szczupłe modelki poniżej rozmiaru 34 i wtedy zostanie modelką, było trudne. Szansę na taką pracą miały jedynie panie o wzroście od 170 do 180 cm i jak najniższej wadze. Dzisiaj modelka musi być zgrabna i szczupła, ale nikt nie każe jej się głodzić, a na wybiegach coraz częściej pojawiają się modeli plus size. Ponadto od kilku sezonów za sprawą jednej ze znanych marek na topie są te "niedoskonałe", z bliznami, przebarwieniami i piegami. Świat mody pokochał indywidualizm, a to oznacza, że więcej kobiet ma szansę na pracę w modelingu.

Modelki plus size
Modelki plus size

Modeling istnieje praktycznie od zawsze. Pierwszy pokaz mody odbył się w butiku Charlesa Fredericka Wortha w latach 60 XX. I tak Paryż stał się stolicą mody, prezentowanie najnowszych kolekcji nie na wieszakach czy manekinach, a na modelkach podchwycili inny kreatorzy mody i właściciele butików. Pokazy mody od początku cieszyły się ogromną popularnością, a modelki zaczęto bacznie obserwować i naśladować.

Czym jest modeling, na czym polega praca modelki?

Modeling to jest zawód polegający na prezentowaniu jakiegoś produktu, kolekcji domów mody, kosmetyków, nowych modeli aut czy zapachu perfum. Decydując się na pracę w tym zawodzie, w rzeczywistości decydujemy się na zostanie modelem, czyli "żywym manekinem”, który zaprezentuje dany produkt.

Obecnie rozróżniamy dwa rodzaje modelingu:

1. Modeling wybiegowy polegający na prezentowaniu odzieży, biżuterii i bielizny na pokazach mody. Modelki wybiegowe są starannie dobierane i muszą mieć wyjątkową urodę i figurę, świetnie się poruszać i być odporne na stres. W tym wypadku nie ma mowy o pomyłkach i niedociągnięciach, ponieważ wszystko dzieje się na żywo, flesze reporterów uchwycą każdy nawet najdrobniejszy szczegół.

Modelki wybiegowe
Modelki wybiegowe

2. Fotomodeling to praca na profesjonalnych sesjach fotograficznych, podczas których powstają zdjęcia, plakaty i bilbordy nie tylko modowe. Fotomodelki prezentują i promują większy wachlarz produktów, są często twarzami różnych wydarzeń artystycznych lub kulturowych. Zostanie fotomodelką lub fotomodelem jest znacznie łatwiejsze, ponieważ wymagania wobec ich wzrostu i wagi są mniej restrykcyjne. Dobry fotograf potrafi też "wydobyć piękno", wysmuklić sylwetkę, czy ją wydłużyć za pomocą swojego obiektywu i programów do obróbki zdjęć. Obecnie wiele modelek wybiegowych pracuje również z fotografami i odwrotnie. Czasem okazuje się, że dziewczyna, która nie spełniała wymogów do pracy na wybiegu, zostaje doskonałą fotomodelką i potem domy mody zabiegają, żeby wystąpiła na ich pokazie.

W 2018 roku na pokazie Dolce&Gabbana zastąpiono modelki dronami, które pojawiły się na wybiegu prezentując najnowszą kolekcję. Chociaż pomysł wzbudził duże zainteresowanie, nie przyjął się w świecie mody i był traktowany jako atrakcja, nowatorski pomysł na modeling. To wówczas ostatecznie okazało się, że modelki wybiegowe są niezastąpione bez względu na postęp cywilizacyjny i technologiczny.

Jakie cechy powinna mieć modelka i fotomodelka, czyli obalamy mity i przełamujemy stereotypy

Kiedyś od modelki czy fotomodelki wymagało się jedynie nienagannej figury i nieskazitelnej urody. W społeczeństwie utarł się więc stereotyp ślicznej, ale nie koniecznie inteligentnej i wykształconej piękności, którą świat podziwia jedynie za urodę. Był to czas, kiedy większość dziewcząt zaczynała swoją karierę już w wieku 14 lat i rzeczywiście nie miały one zbyt wiele czasu na naukę. Mit ten powoli zaczął pękać już w latach 90, które były złotym wiekiem modelingu. Panie pracujące na wybiegach i sesjach zdjęciowych pojawiały się w prasie, robiono z nimi wywiady, grały w teledyskach i stały się wzorem do naśladowania dla wszystkich dziewcząt i kobiet. To wówczas świat mody zrozumiał, że modelka musi reprezentować sobą coś więcej niż tylko urodę. Znane marki w tym czasie zaczęły coraz bardziej świadomie wybierać modelki i fotomodelki do swoich kampanii, a rozwój Internetu i szybki przepływ informacji tylko pogłębił ten trend. Obecnie firmy starannie wybierają twarze kampanii, bo to z nimi potencjalny klient kojarzy ich markę. Wiedzą, że sukces zostanie osiągnięty tylko wówczas gdy modelka skradnie serca potencjalnych odbiorców, a także sprawi, że będą oni się z nią identyfikować.

Cechy współczesnej modelki i fotomodelki

O wyglądzie można dyskutować długo, a modelki nie muszą i nie reprezentują tego samego typu urody. Osoby, które spełniają wymagania co do wzrostu i wagi mogą spróbować swoich sił w wybiegowym modelingu. Jednak uroda to jedno, osoba decydująca się na pracę w tym zawodzie powinna również znać przynajmniej jeden język obcy: angielski lub niemiecki, ponieważ jest to praca, którą często jest wykonywana w najdalszych zakątkach świata. Powinna łatwo nawiązywać kontakty i potrafić się odnaleźć w różnych sytuacjach i miejscach np. krajach z inną kulturą niż ta, z której pochodzi. Powinna od początku być nastawiona na budowanie własnej marki i kreować ją świadomie, co w dobie Internetu i mediów społecznościowych jest bardzo ważne, ponieważ jedno potknięcie może przekreślić jej całą karierę. Silna osobowość to cecha, bez której trudno jest przetrwać w tym zawodzie. Po pierwsze modelka musi znać swoją wartość, być pewna swojej urody i być odporna krytykę, z którą nie raz przyjdzie się zmierzyć. Dobra modelka powinna być ambitna i dążyć do obranego celu, co oznacza dyscyplinę w kwestii utrzymania wagi, dbałość o urodę i swój wizerunek. Oprócz tych cech bardzo ważne jest, żeby miała wszechstronną wiedzę, pasję i była ciekawym człowiekiem, z którym można porozmawiać na różne tematy.

Prosto z ulicy na wybiegi, czyli jak zwykłe dziewczyny zostały supermodelkami i podbiły show-biznes

Lata 90 to wielki rozkwit modelingu, jeszcze nigdy w historii świata modelki i fotomodelki nie były popularniejsze od aktorów wielkiego formatu i muzyków. Jeszcze nigdy zwykłe dziewczyny nie zrobiły tak szalonej kariery w tak krótkim czasie, nigdy wcześniej brzydkie kaczątka i szare myszki wyśmiewane w szkole nie zamieniły się w supermodelki światowej sławy. Lata 90 to czas, kiedy modeling narodził się na nowo. To wówczas zwykłe dziewczyny zrobiły oszałamiające kariery w modelingu i rozkochały w sobie cały świat. Nigdy wcześniej i nigdy potem taka sytuacja nie miała miejsca. Wiele agencji skupiających modeli do dzisiaj zastanawia się, jak w tak szybkim czasie stały się one najbardziej rozpoznawalnymi twarzami na świecie. Na liście supermodelek w latach 90 znalazły się:

  1. Cindy Crawford, która jak sama o sobie mówiła, "jestem towarem, którego wszyscy pragną". I tak w rzeczywistości było, jej zdjęcia i plakaty pojawiły się wszędzie na ulicach, w salonach fryzjerskich na autostradach. Lata 90 to czas, kiedy świat zdecydowanie należał do Cindy Crawford. Jej pieprzyk nad górną wargą irytował wizażystów, ale szybko stał się jej znakiem rozpoznawczym. Claudia nosiła go z dumą i podkreślała, że taki sam miała Marilyn Monroe, więc go zostawi. Wkrótce Cindy została sławna jak Marylin Monroe, z tą tylko różnicą, że Cindy kochali i mężczyźni i kobiety. To dla niej Prince napisał piosenkę, to ją naśladowały miliony kobiet na całym świecie, to o niej marzyli mężczyźni. Kiedyś pod adresem Cindy padło zadanie "bardziej sławnym już być nie można" i rzeczywiście w latach 90 Cindy była wszędzie, ale nikomu to nie przeszkadzało.
  2. Claudia Schiffer to niedoszła prawniczka, której uroda została przypadkowo dostrzeżona na jednej z dyskotek w Düsseldorfie przez szefostwo Metropolitan. Jej kariera poszybowała z dnia na dzień. Początkowo występowała na zdjęciach promujących damskie spodnie jeansowe. Jednak szybko świat ją pokochał, każda marka chciała, żeby została jej twarzą. To kolejna supermodelka, która zrobiła oszałamiającą karierę i jest rozpoznawalna do dzisiaj. Znalazła się w Księdze Rekordów Guinnessa jako najczęściej fotografowana twarz na świecie.
  3. Naomi Campbell to kolejna zwyczajna dziewczyna, która z dnia na dzień została supermodelką. W 1986 została odkryta przez agentkę Synchro Model Agency podczas robienia zakupów. Z dnia na dzień z nikomu nieznanej piętnastolatki stała się super modelką, która przez kolejną dekadę nie schodziła z okładek najpopularniejszych magazynów, bilbordów i plakatów. Naomi była rozpoznawalna na całym świecie ale prawdziwy rozkwit jej kariery nastąpił w latach 90. Już wówczas zawsze wymieniano ją pośród trzech najpopularniejszych modelek obok Claudii Schiffer i Cindy Crawford.
  4. Linda Evangelista to kolejna ikona modelingu. Karierę rozpoczęła jeszcze w latach 80, a w kolejnej dekadzie znalazła się na liście 50 najpiękniejszych ludzi na świecie, 24 razy znalazła się na pierwszej stronie włoskiego Vogue, co jest prawdziwym wyczynem. Jak mówią ludzie z branży, należała dla gangu supermodelek lat 90. Jej karierę przerwał nieudany zabieg zamrażania tkanki tłuszczowej. Po latach ukrywania się przed światem powróciła do modelingu. Pracuje jako fotomodelka i czasem pojawia się na wybiegach, co zważywszy na jej wiek może, być sporym zaskoczeniem. Od firmy odpowiedzialnej za zabieg, który ją oszpecił, początkowo żądała 50 milionów dolarów, jednak po 10 miesiącach, podpisała ugodę. Jak sama mówi, chciała rozpocząć nowy etap w życiu.

Jak zmieniły się trendy w modelingu od lat 90?

Kiedyś modelka musiała być idealna, mieć perfekcyjna urodę, doskonałą cerę i figurę. Obecnie trendy się zmieniły, ceniony jest indywidualizm, niepowtarzalność i osobowość. Nie tylko wymagania wobec pań pracujących w tym zawodzie, ale też nasze wymagania jako odbiorców przekazu się zmieniły. Świat mody coraz częściej pokazuje, że piękna kobieta nie musi być idealna, ponieważ każdy na swój sposób jest piękny, a piękno jest subiektywne.

Obecnie istnieją agencje modelek plus size i panie o krągłych kształtach zachwycają na wybiegach. Co jakiś czas organizowane są pokazy mody, do których zatrudnione są emerytowane modelki, a na liście najpopularniejszych modelek znalazła się Winnie Harlow, cierpiąca na bielactwo nabyte. Ani sama zainteresowana, ani też zatrudniające ją marki nie tuszują jasnych plam na jej ciemnej skórze, uważając je za atut.

Modelka
Modelka

Kiedyś zachwycały nas kobiety o delikatnych rysach twarzy i bardzo kobiecej urodzie, dzisiaj wśród najlepiej zarabiających w tej branży znajdziemy te o mocniejszych rysach twarzy.

Najlepsze supermodelki 2022 roku i ich historia, czyli jak zostać supermodelką?

  1. Kendall Jenner to jedna z Kardashianek, więc złośliwi zarzucają jej karierę na skróty, gdyż jej kariera zresztą zawrotna zaczęła się od reality show u Kardiaszianek. Modelka jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych i może się pochwalić 250 milionami obserwatorów na Instagramie. Ciesząca się doskonałą figurą i wysokim wzrostem Kendall pracuje jako modelka wybiegowa i cieszy się sporą popularnością. W ubiegłym roku została okrzyknięta najlepszą supermodelką, zajęła też pierwsze miejsce w rankingu Top Modelek.
  2. Gigi Hadid (siostra Belli Hadid) to supermodelka, która znalazła się na drugiej pozycji wśród najpiękniejszych i najpopularniejszych modelek. Po raz pierwszy pracowała w modelingu już wieku 3 lat, potem jeszcze kilkukrotnie współpracowała z firmą Guess. Jednak rozkwit jej kariery przypada na rok 2014, kiedy to zadebiutowała już jako dorosła modelka na New York Fashion Week, rok później znalazła się w kalendarzu Pirelli i wkrótce dołączyła do grona supermodelek. Gigi zaprojektowała z marką Tommy Hilfiger dwie kolekcje. I kto wie, może nie są one ostatnimi projektami jej autorstwa, ponieważ jak sama mówi, odkryła w sobie smykałkę do projektowania. Obecnie reklamuje luksusowe kosmetyki i jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych. Na Instagramie ma 75 milionów obserwatorów.
  3. Bella Hadid - siostra Gigi jest popularną modelką wybiegową, jest łudząco podobna do Carli Bruni, z którą często jest porównywana. Karierę zaczęła błyskawicznie od podpisania pierwszego kontraktu z IMG Modelsw w dniu 22.08.2014, a do pierwszych pokazów mody upłynął niespełna rok. Modelka szybko zyskała popularność i miano najładniejszej i jednej z najlepszych modelek. Jak twierdzą naukowcy, została ona obdarowana przez naturę doskonałą urodą o idealnych rysach twarzy i proporcjach. A co na to złośliwi? Zarzucają Belli liczne operacje plastyczne. Podobnie jak siostra jest ona bardzo aktywna w mediach społecznościowych.
  4. Anja Rubik to polska modelka, która rozpoczęła swoją karierę już w wieku 13 lat. To wówczas wzięła udział w konkursie Elite Model Look, a potem zapisała się do agencji modelek D'vision Model. Trzy lata później zadebiutowała na wybiegu na paryskim tygodniu mody. Od tamtej pory cały czas jest na topie. Jej zdjęcia możemy oglądać na okładkach popularnych magazynów na bilbordach i plakatach. Jest super modelką wybiegową i fotomodelką, praca w modelingu sprawia jej ogromną przyjemność, co często podkreśla. Obecnie ma 40 lat, co nie spowalnia jej kariery, nadal ma idealną urodę i figurę. Oprócz pracy w modelingu jest prezenterką telewizyjną, jurorką w programach telewizyjnych, założyła fundację walczącą z przemocą i edukująca w kwestii praw człowieka, ponadto zajmuje się edukacją seksualną młodzieży w Polsce.
  5. Kaia Gerber córka Cindy Crawford pracuje jako modelka wybiegowa oraz fotomodelka. Już jako 10-latka występowała w kampanii reklamowej. W wieku 15 lat brała udział w sesjach zdjęciowych dla "Vogue", "Teen Vogue", "Love", "Interview", "Glamour", "Cosmopolitan", "Zwierciadło" i "Elle". Jako 16-latka zagrała w filmie "Sister Cities", a rok później pracowała już jako modelka wybiegowa. Obecnie gości na wybiegach największych domów mody. W tym wypadku trudno mówić o przypadku, czy farcie, jako córka supermodelki miała łatwiejszy start od swoich koleżanek po fachu. Na Instagramie zgromadziła 8 milionów obserwatorów.

Czy każda modelka należy do agencji modelingu?

Nie każda modelka ma swoją agencję, ale te, które nie mają to w większości dziewczyny, które wcześniej nie planowały kariery w tym zawodzie. Natomiast jeśli ktoś chce zostać modelką, to powinien być to pierwszy krok. Nie mając nikogo znajomego w branży i nie należąc do żadnej agencji, trudno jest zaistnieć w tym zawodzie. Po pierwsze dlatego, że konkurencja jest bardzo duża, po drugie dlatego, że agencje wspierają swoje modelki, mają już wyrobione kontakty i pomagają stawiać pierwsze kroki w branży. Oczywiście, jeśli ktoś nie spełnia wymogów co do wyglądu zewnętrznego ani odpowiednich cech osobowości, w tym zawodzie nawet najlepsza agencja im nie pomoże. Agencje prowadzą też zwykle swoje wewnętrzne castingi i nie każdy może dla nich pracować.

Inną możliwością jest czekanie, aż ktoś przypadkiem Cię odkryje, jednak to może trwać całe lata, a jak wiadomo modeling, to nie jest praca, którą będziemy wykonywać aż do emerytury. Większość supermodelek zaczyna pracę jeszcze przed ukończeniem 18 roku życia. Obecnie coraz więcej osób marzących o pracy w tym zawodzie oprócz zapisania się do agencji, stawia na kontakty. Starają się bywać na galach i imprezach branżowych, pokazywać w towarzystwie znanych osób i zaistnieć w mediach społecznościowych. I tutaj warto zaznaczyć, że przyszła modelka czy model musi od początku bardzo konsekwentnie i starannie kreować swój wizerunek. Doskonałym sposobem jest skorzystanie z usług lub chociażby jednorazowej porady piarowca. Jak słusznie zauważyła Cindy Crawford modelka, jest jak marka, która wymaga odpowiedniej reklamy. Warto więc budować swoją osobowość medialną już na początku kariery. Zdecydować jakie cechy charakteru chcemy pokazać światu i konsekwentnie promować się jako osoba o tych cechach.

Doskonałym pomysłem jest znalezienie swojego znaku rozpoznawczego, czegoś, co kojarzy się tylko z nazwiskiem danej modelki. Christy Turlington od lat propaguje zdrowy styl życia, supermodelka Waris Dirie walczyła z obrzezaniem małych dziewczynek w Afryce, Anja Rubik walczy z przemocą i zapewnia pomoc psychologiczną jej ofiarom. Cindy Crawford ma swojego pieprzyka, a Winnie Harlow cierpi na bielactwo, które pozwoliło jej się stać jedyną w swoim rodzaju. Winnie dzięki swojej chorobie stała się rozpoznawalna na całym świecie. Kreując swój wizerunek, warto pamiętać, że mimo iż jesteście dopiero na starcie, wszystko, co wrzucicie do sieci wcześniej lub później może zostać wykorzystane przeciwko Wam. Dlatego, jeśli propaguje zdrowy styl życia, nie pozwalajcie się fotografować z fast foodem w dłoni, nawet jeśli zdarzyło Wam się go jeść pierwszy raz w życiu, czy podczas zajadania się słodyczami.

Prowadzenie mediów społecznościowych powinno być świadome podobnie jak osoby, które przyjmujecie do grona swoich znajomych. Już od pierwszego zdjęcia i postu musicie świadomie i w pełni odpowiedzialne budować swoją markę. Równie ważne jest pojawienie się w odpowiednich miejscach i omijanie imprez i wydarzeń, które mogą zepsuć reputację, lub sprawić, że wizerunek kreowany w mediach będzie wyglądał na nieprawdziwy.

Jak wybrać agencję dla modelek i fotomodelek?

Wybór odpowiedniej agencji bardzo często decyduje o tym, czy osiągniemy sukces w tym zawodzie, czy też przez całe życie będziemy pracować jako hostessy i podrzędne modelki. Pierwszym krokiem jest odrzucenie agencji, które nie dbają o swoje modelki i nie mają kontaktów w branży. Obecnie takie agencje wyrastają na rynku jak grzyby po deszczu. Zanim podpiszesz kontrakt z agencją, zwróć uwagę na kilka aspektów.

  1. Potraktuj ten wybór jak casting, jednak tym razem to ty go przeprowadzasz i im poważniej podejdziesz do tego zadania, tym szybciej osiągniesz sukces. Nie wierzysz? Przeanalizuj jeszcze raz kariery supermodelek, zobacz ile czasu od zarejestrowania, czekały Bella Hadid, Gigi i Anja Rubik na pierwszy poważny pokaz mody. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z podrzędną agencją, możesz przez wiele lat czekać na swoją szansę i się jej nie doczekać.
  2. Pierwszym etapem jest sprawdzenie autentyczności agencji i jej wizerunku. Taka firma jak żadna inna powinna wiedzieć jak kreować wizerunek zarówno swojej marki, jak i modelek z nią współpracujących. W pierwszej kolejności sprawdź adres mailowy, jeśli to poważna firma powinien on wyglądać profesjonalnie, zawierać nazwę firmy i być założony na poczcie firmowej, nie jednej z dostępnych za darmo jak wp, google, interia itp. Poważne firmy w tej branży nie proszą o wysłanie zdjęć celem weryfikacji, lecz zapraszają na rozmowę i wstępny casting.
  3. Castingi są darmowe, żadna szanująca się agencja modelingu nie pobiera opłat za casting. Jest on traktowany podobnie jak rozmowa o pracę w każdej innej firmie.
  4. Żaden profesjonalista z tej branży nie proponuje płatnych szkoleń z zakresu pozowania czy chodzenia. W poważnych agencjach takie zajęcia odbywają się indywidualnie z każdą dziewczyną i są bezpłatne. Podobnie jak zapoznanie ze światem modelingu, panującymi tam zasadami. Praca na wybiegu czy sesjach zdjęciowych jest waszym wspólnym interesem, ponieważ obie strony z tego tytułu pobierają wynagrodzenie. Dlatego, jeśli trafisz na profesjonalistów, będzie im zależało na jak najlepszym przygotowaniu Cię do tej pracy bez pobierania żadnych opłat za szkolenia.
  5. Eksperci w dziedzinie modelingu już na pierwszy rzut oka wiedzą, do jakich pokazów najlepiej pasuje twoja uroda, w jakim kraju najszybciej zrobisz karierę. Już podczas pierwszej rozmowy zapytaj, w jaki sposób chcą pomóc Ci zaistnieć w modelingu.
  6. Zapytaj, z jakim agencjami w Europie i na świecie współpracują, w tym celu wcześniej zapoznaj się ze znanymi agencjami i tymi, które chętnie współpracują z początkującymi modelkami.
  7. Dowiedz się, z jakimi znanymi modelkami i markami już nawiązali współpracę. Sprawdź, w jaki sposób agencja prowadzi media społecznościowe i jak promuje swoje modelki. W dzisiejszych czasach konto na Facebooku i Instagramie to absolutne must have. Ponadto z mediów społecznościowych dowiesz się, jak długo działają w branży, najczęściej wystarczy sprawdzić, od jak dawna prowadzą social media.

Jak się ubrać na casting w agencji modelingu?

  1. Nie maluj się, ponieważ musisz się zaprezentować w naturalnej wersji. Najlepiej, jeśli dzień wcześniej zadbasz o cerę, zastosujesz maseczkę i krem mocno nawilżający, ponieważ podczas pierwszego spotkania powinnaś się pojawić bez makijażu. Im bardziej promienna będzie twoja cera, tym lepsze wrażenie zrobisz. Jeśli chcesz zrobić naprawdę dobre wrażenie, powinnaś być wyspana i wypoczęta, twoje oczy będą miały naturalny blask, a cera będzie wyglądać zdrowo i świeżo.
  2. Załóż czarne wąskie spodnie, czarny lub biały top i marynarkę.
  3. Włosy możesz pozostawić proste lub z naturalną teksturą, ale nie modeluj ich i nie rób fantazyjnych upięć. Masz wyglądać jak najbardziej naturalnie, możesz zostać poproszona o związanie włosów, więc zabierz ze sobą również gumkę do włosów, a jeśli masz grzywkę również opaskę.
  4. Jeśli już posiadasz swoje portfolio lub zdjęcia z profesjonalnej sesji, zabierz je ze sobą. Z Instagrama i Facebooka dowiesz się, czy agencja promuje nowe modelki, czy też zajmuje się przede wszystkim dziewczynami, które są już znane.
  5. Sprawdź opinię o tej agencji byłych i współpracujących z nią modelek.
  6. Sprawdź, czy agencja żąda od modelek wyłączności, czy też możesz pracować w międzyczasie dla klientów spoza agencji i na jakich warunkach.

Jak umówić się na casting w agencji modelek?

Do większości agencji możesz iść bez wcześniejszego umawiania się, podczas pierwszej rozmowy dowiesz się, czy masz szansę w tym zawodzie. Niektóre agencje wymagają wcześniejszej rejestracji online i wysyłają zaproszenia w wyznaczonym terminie.

Tego nie rób na pierwszym spotkaniu w agencji modelingu?

  1. Nie zostawiaj swoich zdjęć.
  2. Nie podpisuj kontraktu bez dokładnego przeczytania, najlepiej, jeśli pokażesz go jakiemuś prawnikowi, przed podpisaniem.
  3. Nie bierz żadnych zleceń, które budzą twoje zastrzeżenia.
  4. Nie płać za casting, za szkolenie czy poświęcony Ci czas.

Komentarze